OK, I'm not gonna sugarcoat it!

Jag har fått ett nytt favoritord på engelska. Det är så jädrans klockrent. S-U-G-A-R-C-O-A-T. Och detta mina vänner betyder; SKÖNMÅLA.


Detta är precis vad jag inte tänker göra nu. Jag ska inte skönmåla det här inlägget. För jag är arg och upprörd. Min dator lade ju av i söndags igen. Det hjälpte inte med de där två satans installationerna av Windows igen. Den krävde en ny installation så fort jag slog av den och ville sätta på den igen. Jag var redo att slänga ut den genom fönsterrutan i går. Fy fan. Det första jag gjorde efter frukost i går förmiddag var att slänga ner datorn i dataväskan och sätta mig på t-banan in mot city. Jag hann reta upp mig ordentligt under resan in och på den lilla promenaden från T-centralen till Phone House på Drottninggatan. Det stod någon jävla fjant framför mig som inte kunde bestämma sig för om han ville ha en K850i eller inte. Jag överdriver inte om han stod och dividerade med säljaren om detta i säkert 20 min. Säljar-snubben sneglade på mig och skruvade besvärat på sig efter ett tag. Han märkte min uppenbara irritation. Jag var nog ganska tydlig med att visa detta. Efter mycket om och men gick den lilla fjanten med sina frågor om K850i'n utan att köpa någon.


Jag hade stått och skrivit manus i huvét till mina arga repliker som jag skulle skrika ut under tiden strulputten framför höll på. Detta sprack dock för säljar-snubben var hur trevlig och tillmötesgående som helst. Han lyssnade uppmärksamt på det jag sa och skrev ner det ordagrant i en felanmälan till HP. "Blir det bra så här?" sa han och plirade med sina blå ögon mot mig. Jag fick läsa igenom det han hade skrivit och allt jag kunde göra var att nicka instämmande. Jag gick därifrån utan dator. Den ska nämligen på backreparation hos HP. Jag är så tokigt less på alla tekniska prylar som inte gör som jag vill just nu. Kan man ha mer otur?


Ska vi bara prata om Mr HP kan man säga att helgen har varit skit. Ska vi prata "over all" kan man nog säga att den har varit helt ok. Trots att grannen under mig uppenbarligen inte uppskattade skönsång från min lägenhet när mitt Singstar åkte fram sen fredagskväll. But hey, I don't blame her. Vi höll inte alls koll på klockan mitt i alla medleyn och vips så var klockan nästan nollettnollnoll. Jag har även försökt ta igen förlorad sömn och bara njutit av den härliga ensamheten i nya lägenheten i ljuvliga Sundbyberg. Den har varit lite skönt Kent-deppig men jag vill gärna tro att det beror på just den tiden i månaden. Det känns lite vemodigt i sinnet.


Jag tänker även på att det finns så mycket jag borde göra med mig själv. Typ börja träna igen, laga mat hemma och hålla rent och snyggt omkring mig. Det är inte så lätt som det låter vill jag lova. Ute vräker regnet ner och trots att klockan bara är barnet.


Undrar om jag ska smälla till och vara så duktig så jag ska laga till en fransk bondsoppa ikväll? Billigt och bra.

Jag ska nog göra det samtidigt som jag lyssnar på lite skön musik. Det är nog bara att konstatera att av veckans alla dagar så är måndagar inte någon favorit.

Postat av: Babbidesign - [Design & Foto]

Hej! Om intresse för ny design till din blogg finns är du välkommen in till min design sida!

Datum: 2008-12-08 Tid: 17:14:13
URL: http://babbidesign.blogg.se/
Postat av: M

Vad hände med Macbooken? ..blir ju inte så förvånad över dina windows problem.

Datum: 2008-12-08 Tid: 18:26:00
Postat av: M

Vad hände med Macbooken? ..blir ju inte så förvånad över dina windows problem.

Datum: 2008-12-08 Tid: 18:26:39
Postat av: Mia

Macbooken kraschade illa kvickt så om man ska se det så...då har ju PC'n hållt längre än det ;) Så kom inte här med nåt om att Mac's är bättre, mohahaha.

Datum: 2008-12-09 Tid: 08:56:03
URL: http://mia83.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: