I've got a brand new attitude and I’m gonna wear it tonight

Precis i detta nu känns allt för jävligt. Jag är trött, grinig och inget funkar som det borde. Anledningen till de två förstnämnda grejerna är sömnbrist. Jag hatar verkligen måndagar. Jag vet att hata är ett starkt ord men i det här fallet är det bara så. Det är på måndagar man kan spy galla över saker och ting med gott samvete. Det är i alla fall min uppfattning. Och den som kommer dragandes med något som att "Allt blir vad man gör det till" kan få en stor fet käftsmäll. Om jag vill vara grinig, sur, förbannad och irriterad i dag, låt mig vara det för bövelen.


Man kan börja med det här med sömnen mellan söndag och måndag. Den varan finns det nämligen inte så mycket av. Jag ligger och vrider och vänder på mig i hopp att fånga några timmar av djup och tillfredsställande sömn. Det går sällan. Det gick inte i natt i alla fall. Jag har nog lyckats kolla på klockan nästan varje hel- och halvtimme hela natten. När klockan slutligen blev så pass mycket att man kunde kliva upp var jag helt död. Min hjärna är som knäck idag. Seg. Fy faan säger jag bara.


Sen kan vi fortsätta med posten. Detta är också ett fenomen jag kan spotta och fräsa åt just i dag. Jag har gjort en adressändring, jag får post till Sumpan MEN det kommer även post till gamla adressen i Enskede. Detta har resulterat i att de som bor där har strukit över adressen, skrivit min nya och lagt på lådan igen. Har jag fått posten? NÄÄÄE. Jag har blivit runtkopplad till flera olika postkontor och INGEN kan förstå hur detta har gått till. Jag blir bara ännu mer sur och tvär och lägger nu ner sökandet efter min försvunna post. Jag avslutade det sista samtalet med den sista brevbäraren genom att spotta ur mig en hel harang om att de minsann kan räkna med att jag hör av mig igen om jag råkar hamna hos inkasso nu eller något annat om det visar sig att det är räkningar som saknas.


Sen var det detta med flytten på jobbet. Allt är så sjukt rörigt här och inget funkar som det ska. Oväntat? Knappast...

Kontentan av allt som suger fett i dag beror tyvärr mycket på att det är måndag. Jag är ledsen men så är det.


Postat av: Patrik

Oj. Ditt hat mot måndagar känns starkare än mitt....

Datum: 2008-12-15 Tid: 21:44:01





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: