I en lägenhet någonstans i Sundbyberg en alldeles vanlig torsdagskväll

Jaha, den här dagen har inte bjudit på så mycket roligt. Jag hade lite ångest när jag gick till jobbet imorse dock. Det strulade till sig som fan i går med en kund. Hon var inte glad. Jag var inte glad. Men som tur var så lyckades allt lösa sig som genom ett under (och med lite hjälp från en kompetent kollega). Tror nu inte att det var mitt fel bara. För det var det inte.

Idag har jag faktiskt kunnat lyssna på musik under tiden jag har jobbat. Det händer inte så ofta att man kan det när man medieplanerar eftersom telefonen har en förmåga att ringa mitt i varje refräng. Jag har suttit och diggat gamla hits av Manic Street Preachers och The Ark. Jag kan inte hjälpa det men ibland är vissa delar ur texter så himla klockrena. Man kan relatera till meningar och få sig en tankeställare.

But I was born a weak and worried thinker
with an eagerness to know myself
that throws it all away


Sug på den karamellen. Det kan hända att jag tycker att de där raderna stämmer in på mig en aning. Men jag gillar det samtidigt. Ibland i alla fall.

Jag har varit duktig och lagat mat ikväll också. Detta är första gången det inträffar sen jag flyttade och nu har jag matlåda till imorgon också. Nu ska vi hamna på rätt spår igen.

Och i morgon är det fredag och 20 dagar kvar av min tid som 24-åring. Det är synd och skam att behöva erkänna detta men jag har lite ångest inför 25-årsdagen. Det låter så.......vuxet. Så allvarligt och på riktigt. Därför vill jag ha en riktigt ovuxen och oansvarig födelsedag.

By the way, did I mention that I'm in love with Sundbyberg?






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: