Efter maten

Det är så himla knäppt. Om jag går och lägger mig och är lite hungrig så är jag inte ett dugg sugen på frukost när jag vaknar. Går jag däremot och lägger mig alldeles mätt så är jag tamejtusan aphungrig när jag vaknar. Det här slår aldrig fel. Efter den där middagen igår var jag helt äckligt mätt och bara tanken på frukost fick mig att kvida. När mitt vidriga mobillarm började tjuta och ha sig i morse var jag förskräckligt hungrig. Det här är för mig en helt omöjlig gåta att lösa. Varför blir det så?


Jag känner mig förresten inte helt hundra i dag. Jag har en liten ettrig, jävla blåsa längst ut på tungspetsen som stör hela tiden och jag känner att kroppen fortfarande är mörbultad efter helgens flytt.


Ibland kan det dyka upp en låt i Ipoden som man inte har hört på länge. Är det en bra låt får man världens rysning och gåshud. Sen framkallar detta även känslor och minnen.

Detta hände mig idag på morgonen.


En ensam kvinna söker man

Svar till hjärtat talar sant

En pessimist i sitt livs form

Jag vädrar blod, det luktar sorg


Sen har jag ju glömt att berätta om mina kära kollegor som är för himla roliga. Jag är mäkta osäker på om de faktiskt vet hur roliga de faktiskt är. Hmm.


Postat av: Muppet

Lösning på gåtan: för att maten i magen vill ha sällskap såklart! :D

Datum: 2008-12-03 Tid: 17:43:55





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: