Det var det där med fredag

Jag är så jävla trött så jag börjar faktiskt undra om det kanske är något fel på mig nu. Fast det som ändå är mest konstigt är att jag bara är trött på mornarna. På kvällarna är jag minsann inte trött alls. Jag är som en liten trotsig unge när klockan börjar närma sig "borde-gå-och-sova-tid". Detta resulterar ofta i att jag påbörjar en hetsig argumenterande konversation med mig själv där den smarta lilla saken som bor i mig säger att det är läggdags men den andra lilla jäveln tycker att vi ska stanna uppe ett tag till. Jag försöker rättfärdiga mitt val med att tänka på att jag bara njuter av att bo ensam nu. När man kan vara uppe sent, ha TV'n på högt och leva rövare bäst fan man vill utan att någon annan störs av det. Däremot gjorde jag en tyst överenskommelse med mig själv i morse att jag ska stänga av telefonen när jag går och lägger mig i kväll. I morgon ska jag sova länge och vakna pigg och utvilad.


Jag gick ut på stan en sväng under lunchen i dag. Jag tänkte besöka Systembolaget och Apoteket på Klarabergsgatan. I hörnet på Mäster Samuelsgatan/Klara Norra Kyrkogata var det något inte stämde. Sen i våras har butiken Technix legat i det hörnet. Det var världens grej när denna butik öppnade. De hade helsidor i Metro och späckat i t-banan med reklam för detta när de skulle öppna. Jag och Ex-Roomien besökte denna butik vid ett tillfälle och kunde snabbt konstatera att det var samma snubbar som jobbade där som det var i Technistore ute i Högdalen. Technistore var tydligen ett minne blott. Vi var där en gång under MTG-tiden och skulle kränga radioreklam. I Högdalen alltså. Ägaren satt mest och såg cool ut och berättade om att han minsann hade lagt några millar på TV-reklam i TV4 men att möjligen kunde Rix Fm vara något för dom. Efter några struliga svängar hit och dit så köpte han ändå ingen radioreklam. Några månader senare slog Technistore i Högdalen igen och sen blev det nyöppning mitt inne i smeten och fick det nya, flashiga namnet Technix. Hajpat och coolt som fan. Bäddat för succé. Eller hur var det nu?

Det var jävligt stängt och igenbommat nere i hörnet och det stod inte Technix längre. Det stod: "Lokal för uthyrning, stans bästa läge?"

Håhåjaja, där ser man. Gick alla pengar till TV-reklam eller? Mohahaha...


Och världens godaste rosévin var en beställningsvara. Så jag beställde 4 flaskor. Undrar om det räcker?


Postat av: ex-kollegan

Technistore bidrog iaf till att mötesbudgeten fylldes upp så ett litet bidrag till världen stod den för trots allt. R.I.P... moahaha

Datum: 2008-12-07 Tid: 13:43:57





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: