Det kanske var det här med ironi

I morgon vid lunchtid ska det ske. Det här stora som vi på Promedia har gått och väntat på sen tidigt i våras. Vi ska tillsammans med resten av Group M's mediebyråer flytta kontoret till de finare delarna av Stockholm. Öfvre Östermalm. Det hela är något påhitt om att vi alla ska sitta i samma hus för prestigens skull. Det är i alla fall vad jag tror. Jag vill helst stanna kvar här, på Mäster Samuelsgatan 56. Hur kan man välja bort det här läget, så nära T-centralen, för Birger Jarlsgatan (väldigt långt upp på den gatan också) för det här? Min restid till jobbet kommer att fördubblas och bli jäkligt mycket krångligare än vad den är nu. För att inte tala om luncherna som säkert kommer att bli minst en tia dyrare om man vill gå ut och äta.


Om man känner mig det minsta lilla så borde man veta att Östermalm inte riktigt är "my cup of tea". Det är själva mentaliteten där som stör mig. När man rör sig i kretsarna kring Stureplan är det något som ändras. Folk ser viktiga ut. Eller de försöker i alla fall. Hela stureplansgrejen har blivit något slags fenomen. Snart kommer de asiatiska turisterna att krylla runt svampen på Stureplan och knäppa lika mycket kort på varandra som de gör i gamla stan. Och de kommer att le precis lika glatt.


Sen är det en annan grej jag har funderat på. "The Dresscode" på Stureplan och på öfvre Östermalm. Hur ska detta bli? Jag gillar ju mina slitna converse vid det här laget. Jag trivs i mina tajta svarta jeans och min palestinasjal. Kommer jag att bli accepterad för den jag är på öfvre Östermalm eller behöver jag göra ett seriöst besök på NK eller Sturegallerian? Sånt här är svårt förstår ni. Allvarliga problem kallas det. Jag menar, det är ju ganska snofsigt på öfvre. Jag får nog ta några timmar i helgen för att leta igenom garderoberna och fundera lite extra över detta.


Till lunch i dag tänker jag servera mig själv kyckling-korma. Jag tillagade denna indiska rätt i går kväll. Håll tummarna för att den är godare än soppan.


Postat av: Boerje

Östermalm är jättefint! Bara eliten som hänger här...speciellt runt karlaplan! Å hör sen! ;)

Datum: 2008-12-11 Tid: 13:01:41
Postat av: Veronica

Klart du måste shapea upp dig så du passar in. Det är a och o i den här stan. Personligen jobbar jag rätt hårt för att smälta in, oavsett om det är söder eller östermalm. Lycka till!

Datum: 2008-12-11 Tid: 16:34:44
URL: http://bollner.webalbum.se/blog
Postat av: ida

Nice:D

Va fint det blivit här nu!

Datum: 2008-12-11 Tid: 16:42:43
URL: http://www.idaperssson.se
Postat av: Vera

FIn design!!!

Datum: 2008-12-11 Tid: 20:09:29
URL: http://bergstrooms.blogg.se/
Postat av: Anders

Snyggt!

/Biljardkungen;-)

Datum: 2008-12-12 Tid: 00:49:48





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: