Dagen innan...

Ni blir allt lite oroliga när det börjar hoppa till att jag bara bloggar varannan dag va? Ni börjar undra om det bara har varit en ren tillfällighet de sista veckorna att jag har lyckats skriva varenda dag och då blir ni lite rädda när det inte är nya inlägg varje dag. Erkänn det bara. Det är strongt av er om ni skulle kunna erkänna att ni skulle sakna mig om jag försvann.

Från djupet av mitt hjärta så ber jag verkligen om ursäkt för detta. Och det är klart ni förlåter mig, kvällen innan julafton och allt. Jag är nämligen på bättringsvägen nu, TACK GODE GUD för det. Jag har för första dagen i dag på ca 6 dagar varit totalt jävla fri från feber. Jag började misströsta där ett tag men det tror jag att ni märkte.
Från att ha anat en liten förbättring i söndags så dippade det i går igen. Den där jävla febern höll på att ta knäcken på mitt psyke ska ni veta. För att inte tala om hostan.

Men jag ska aldrig mer lita på den här nedra sjukvården i Vingåker. Otrevliga idioter. Det krävdes en tur/retur hem till Sthlm och en farbror doktor där för att allvaret skulle inses. Antibiotika och hostmedicinen med morfin i. Miraklet kan man kalla det sistnämnda. Fast man blir jävligt seg i kolan, lite konstig och sen får man inte köra bil heller. Men hostan försvinner i alla fall. Jag vågade dock ställa den "förbjudna" frågan till farbror doktorn. Den om man fick dricka alkohol när man drack morfin-hostmedicin och åt antibiotika. Han skrattade bara och svarade att det faktiskt var okej. Så länge jag inte dricker tills jag spyr eller nåt. Jag lovade honom att inte göra det. Spy alltså.

Jag ska dela med mig av min glädje till er nu. Om ni läste denna blogg (de enstaka inläggen som kom då) för ett år sen så vet ni att den inte var så munter. Det är annat ljud i skällan nu förstår ni.  Vi har uppnått julefrid här hemma i år. Det känns fantastiskt. Bara så ni vet. Det kommer att bli en fin dag i morgon.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: