Back in business

Det ramlade ur en bilaga från en tidning jag köpte i helgen. Den handlade om jobb och karriär och hade ett test i mitten där man kunde svara på olika frågor som sen skulle ge ett resultat om vad man borde satsa på. Jag blev faktiskt genuint glad när jag efter att ha svarat på alla frågor landade på journalist. Vi är tydligen rörande överens, jag och den bilagan. Skönt. Jag menar, det vore ju förargligt om det bara var jag som tyckte så här.


Anledningen till detta blogguppehåll som har varit är ganska simpel.

1) Jag har ägnat hela helgen åt flytt.

2) Jag har inte haft någon dator hemma.


Nu vet ni det gott folk.


För övrigt är jag helt slutkörd. Jag har ont i varenda liten del av min kropp. Muskler som ömmar och blåmärken som har invaderat mina ben. Att flytta kräver lite blod, svett och tårar men just nu känns det som att det var värt varenda trappsteg upp och ner med sängar, soffa, bokhyllor, byrå och fan vet allt. Jag gillar Sundbyberg. Jag vet att jag har tjatat om det de senaste veckorna men jag kan inte hjälpa det. Jag såg för övrigt på nyheterna igår att det hade varit skottlossning i Högdalen precis där jag bodde innan jag flyttade till Enskede. (Jaaa, jag har flyttat en massa, jag vet) Den här skottlossningen hade i alla fall ägt rumt exakt utanför det huset där min gamla lägenhet ligger. Man ska ju inte bli kaxig eller så för det här kan ju hända lite var som helst men det känns som att Sundbyberg är ett snäpp mer säkert ställe än Högdalen.


Jag var hemma från jobbet igår och vilade upp mig och min stackars rygg. Varvade soffliggandet med lite tvätt och ett par turer ner till centrum. Grymt skön dag som kändes välbehövlig. Dock hade jag en liten dipp igår. Kände mig lite låg och modstulen. Det vore ganska intressant att veta vad sådant kommer ifrån. Jag tycker att det är lite vidrigt att man inte kan styra sina känslor en aningens lite bättre. Jag släckte ner i lägenheten, tryckte på cd-spelaren och lyssnade på musik. Det brukar vara det allra bästa botemedlet mot deppighet.


Under lunchen nu hade jag fått ett SMS från The Phone House. Min dator är tillbaka och förhoppningsvis är den hel och fungerar som den ska. Nu är den åter i min ägo. Som jag älskar den! Vi ska ha lite kvalitetstid i kväll jag och Mr HP. Efter middagen med tidningen Dagens Medicin.


Jag ska nog testa en annan grej den här veckan med bloggandet. Om ni är nyfikna så hänger ni på.


Postat av: Cecce

Fin bild! :)

Datum: 2008-12-02 Tid: 15:33:33





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: