En fredag att minnas...

Om man har gått och tänkt på en sak tillräckligt länge är steget till att verkligen göra slag i saken inte så förfärligt långt eller stort. Så jag gjorde det. Den eventuella bloggen blev definitiv och nu är jag snart som alla andra i det här träsket.

Problemet är att jag inte vill vara som alla andra. Jag vill göra något orginellt av den här bloggen. Dessvärre känner jag mig rätt tom och oinspirerad i detta nu. Jag ser bara berättelser om icke spektakulära händelser i min händelselösa vardag där det mest cirkulerar tråkiga frågor om jobb (som är en rätt stor del av mitt liv), hur man ska bli av med överflödigt FETT genom att äta rätt och om desperat längtan efter fredagkvällar. Sen kommer helgen och den bjuder inte på så mycket utöver det vanliga förutom att ingen klocka ringer och stör tidigt på morgonen.

Jag skulle kunna skriva om att resan till och från jobbet på t-banan kan kännas en aning lättare med hjälp av den röda Ipoden. Eller om fläcken på köksfönstret som ser en aning suspekt ut. Eller så kan jag helt enkelt skriva att det är inte sådär överdrivet kul att försöka vara vuxen alla gånger. Det här med att tvätta, städa, jobba och ta ansvar är inte alltid guld och gröna skogar.

Trots detta kommer denna fredag att gå till historien så minns den väl. Jag skaffade en blogg tamejfan.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: