Välkomna till Högdalen

Onsdageftermiddag och efter en kort stunds eftertanke kan man snabbt räkna ut att två arbetsdagar återstår av denna vecka. Mitt huvud är fullmatat med nytt vetande om den andra sidan i medievärlden. Igår var det Wallstreet Utomhusreklam, idag var det Svenska Dagbladet. Jag har lärt mig 14 nya namn och haft möten med hälften av denna 14-manna styrka. Mina nya arbetspolare.

Och det har lett till korvstoppning mellan öronen. Jag är sjukt trött och längtar som besatt efter soffan och ensamheten jag bjuds på denna afton då roomien är iväg på sitt.
Annars har det väl egentligen inte hänt så mycket sen sist. Måndagen kom och jag överlevde, trots alla tvivel på söndagkvällen. Måndagen passerade relativt smärtfritt i en trött dimma och avslutades med ett restaurangbesök på Kungsgatan. Klassisk musik i soffan fick klockan att bli mer än vad den borde ha blivit innan huvudet landade på kudden.
Tisdag och mer ny info. Joggingturen i Högdalen på kvällen bland höstlöven gav en avslappnande känsla. Detta ledde i sin tur till att sängen intogs lite tidigare än vanligt. Trots detta var ögonen lika grusiga som vanligt imorse. Smått irriterande halsont gör sitt till också.

T-bana mot Högdalen väntar. Home sweet home....


Imorgon blir det vit Nishiki till jobbet.

Dagens låt kommer från Lasse Winnerbäck. Den slår igenom redan vid första lyssningen...
"Om du lämnade mig nu"

"...Jag skulle sitta på ett tåg mot Paris
och låta Stockholm va
jag skulle få den tiden över för mig själv
som jag sagt att jag vill ha
jag skulle unna mig att drömma
hundra mil genom Europa
om en främling
lika tillitsfull som du
jag skulle pröva mina läppar mot nån annan
om du lämnade mig nu..."







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: