Vad i helvete är det frågan om egentligen?

Det blev ingen vit Nishiki i morse. Efter sömnlösa timmar och en hals som trilskades hela natten var jag inte på cykelhumör. Jag är så sjukt klen. Men nu när klockan har blivit efter lunch denna soliga torsdag så känner jag att beslutet om att icke cykla nog var rätt taget. Jag håller faktiskt på att bli förkyld ordentligt den här gången. Muppigt värre.
Idag lyser solen över Stockholm från en relativt klarblå himmel och det är ca 8 grader celsius +. Plus! Inte minus. Jag har på mig en vår/höstjacka, en tunnare halsduk/scarf (kalla det vad ni vill) och sneakers. Har man en lagom tjock tröja under jackan så fungerar detta alldeles utmärkt. Men när man kliver ut på gatan här eller åker t-bana så kan man lätt missta sig för att befinna sig på Nordpolen. Stockholmarna går klädda i tjocka täckjackor med päls och feta, vintriga halsdukar. På morgonen kan man även skönja en och annan pälsmössa och rejäla skidhandskar på en del av befolkningen.
  +   = PERFEKT

Min fråga är som följer: Om man nu klär sig i denna vintriga mundering vid strålande sol (som faktiskt värmer en aning) och 8 grader celsius +, va faaaan ska man då klä sig i när det är 15-20 celsius - ute????

Undrar hur länge en stockholmare skulle överleva längst upp i norra Norrland mitt i vintern?

Dagens låt blir James Blunts "Same Mistake"

"So while I'm turning in my sheets
And once again I cannot sleep
Walk out the door and up the street
Look at the stars beneath my feet
Remember rights that I did wrong
So here I go..."







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: