Om nya jeans och förkylningar

Damn. Jag är snorig, tung i huvét och världens tröttaste. Say no more. Halsmonstret ger sig bara till känna på morgonen nu mer och det kanske man kan stå ut med. Jag har inhandlat mig en nässprays-flaska som jag försöker att låta bli så mycket som möjligt eftersom jag tillhör den delen av den svenska befolkningen som bara behöver titta på en flaska nässpray för att näsblodet ska börja rinna.



Det är dock sjukt jobbigt att vara förkyld men inte dunderförkyld. Man kan egentligen cykla till jobbet när man är förkyld. Är man dunderförkyld ska man helst undvika det. Man kan städa om man bara är förkyld. Är man dunderförkyld ska man nog helst intaga soffan med en filt och en kopp te utan att anstränga sig för mycket.

Detta spelar stor roll. Men jag som bara är förkyld försöker ändå skylla på förkylningen både vad gäller cyklingen till jobbet och städningen.

Jag har under en kort period inhandlat två par nya jeans. I like them a lot. Det är bra när man har en personlig "jeans-ingångare". Det är bra att ha en roomie. Jeansen hinner förlora sin stelhet som de ofta har när de är nya.
Jag fullkomligt älskar mina nya svarta, tajta och punkiga jeans från Stadium! Dessa kan lätt användas både till en utekväll på en av Sthlms rockklubbar eller på jobbet med vit t-shirt och kostymväst.



Det hade varit guld att få slänga på sig ett vitt eller svart nitbälte till dagens utstyrsel. Detta känns dock inte som det optimala att göra när man jobbar på den arbetsplats jag gör. Det känns som att både ett och två ögonbryn kan höjas och rynkas.

I övrigt har det inte hänt så himla mycket. Jag är lat och inte dunderförkyld. Så jag borde kunna cykla till jobbet och städa. Kanske skulle jag till och med orka ta en lätt powerwalk om jag tog mig i kragen. Men NÄÄEEDÅÅ. Istället skyller jag på min icke existerande dunderförkylning och försöker snora lite extra och framkalla nysningar för att slippa. Och detta leder till att jag känner mig som ett stort och fettigt ufo. Hur faaan kan det kännas som att man går upp flera kilo bara för att man inte har ägnat sig åt fysiska aktiviteter på en vecka?

Jag har drömt väldigt konstiga saker den senaste veckan också. Både på gott och ont. Både i sovande tillstånd och på dagtid i vaket tillstånd. Det finns saker jag aldrig kommer att förstå mig på. Men HERREGUUUD, vad jag skulle vilja göra det. Jag försöker gång på gång att få ut saker och ting i ljuset men jag blir inte klokare för det. Men vad är det man säger; Man ska alltid försöka.

Men jag väntar fortfarande....

Dagens låt uteblir på grund av Dagens skivtips som blir: Babyshambles med Pete Doherty i spetsen. "Shotter's Nation" är lika genialisk som Pete Doherty är hög.

ÖVRIGT:
Jag VILL faktiskt ha tacos ikväll.

Postat av: N R 1 2 6

ja tacos skulle sitta fint ;]

Datum: 2007-10-24 Tid: 16:56:32
URL: http://nr126.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: