Days have passed

Jag insåg denna onsdagkväll att det var ett tag sen jag skrev här. Brist på intressanta händelser kanske, vad vet jag? I lördags var det i alla fall högskoleprovet som gällde. Jag hade egentligen ingen anledning alls att betala 350 spänn, gå upp kl 7 en lördagmorgon och slösa en hel dag i mattens, engelskans och svenskans underbara världar. Jag har ett bra jobb, ett jobb som jag har längtat massor efter. Men att vara 23 år och ganska ovetande och okunnig om väldigt mycket kanske kan vara anledningen till denna uppoffring. Det har hänt så mycket de senaste två åren och möjligheter har dykt upp, sådana som jag aldrig ens hade kunnat drömma om. Jag vill ha möjligheten till möjligheter helt enkelt. That's why. Nu är det bara att invänta resultatet. Det har jag dock inga stora förhoppningar på men va fan. Jag gjorde det ju!

Lördagkväll och söndag spenderades hemma i Vingåker. Rätt hyfsat okej ändå. Stockholm och söndagsångest är ingen hit tillsammans. Riktigt tääääskig hyrfilm på söndagkvällen som inte hade mycket att ge alls.

Måndagen sög riktigt fett. Måndagar gör oftast det dessvärre. Liten ljusglimt då jag fick reda på att det vankas halvdag på fredag! Mat ute och bio på kvällen gjorde tillvaron ytterligare lite ljusare. Tisdagen innehöll korvstoppning mellan öronen på jobbet och ett icke orkande av tvätt på kvällen. Fy faaan vicket dåligt försök till att vara vuxen och ansvarsfull. Onsdag, denna dag har inneburit jobb (som vanligt. Jag har visat min hängivenhet till Comviq och lovat dom ett antal månader till. I och med denna kärleksförklaring fick jag en ny telefon hyfsat billigt.

 Quite goodlooking if I can say so.

I övrigt har den här onsdagskvällen varit till belåtenhet. En välbehövlig hårfärgning har utförts. Mia goes dark again. Känns passande i dessa tider. Som alla andra onsdagskvällar har det varit skönt ensamt i soffan och denna gång blev det till och med ett par glas vin...

Imorgon kommer mamma, lillebror och lillebrors flickvän till hufvudstaden. Det blir en lunch på stan. Nice. Inte varje dag det händer vill jag lova.

Annars då? YOU tell me. För jag fattar inget alls. Och jag har ändå försökt.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: