Bara för att det är fredag

Det blev ingen Nishiki idag HELLER!

Jag börjar få panik över uteblivet motionerande den här veckan...Har grymt ont i halsen och bara väntar på att en dunderförkylning ska blomma ut i sin fulla prakt. Gick lös på lite Kan Jang ur kylen både igår kväll och imorse och hoppas nu på att den kuren ska stoppa eventuella förkylningsmonster. För er som inte vet vad Kan Jang är så ska jag gladeligen berätta att det är nån kinesisk örtblandning som ska hjälpa till att jaga bort symptom vid annalkande förkylning. Jag kanske bara inbillar mig men jag brukar tycka att det hjälper.

Efter ett och annat vredesutbrott på Nishiki-skärmar och cykeldatorer igår kväll slocknade jag med MTV på. Vaknade tjugo i sex imorse och insåg att MTV har tappat sin kvalité ganska rejält. Sömndrucket letande efter fjärrkontrollen resulterade i att MTV försvann från TV'n och jag somnade om. Vaknade av att mobilen började skrälla i vanlig ordning 07.15. Jag slog trevande upp ögonen och kände genast att Nishikin skulle få ytterligare en vilodag. Jäkla hals alltså. Därmed blev det två snooze innan jag lämnade det varma sänglandskapet.

Upptäckte dock vid första anblick ut genom köksfönstret att väderlekssnubbarna som kallar sig meteorologer på TV och Internet inte har sån koll som de påstår sig ha. TV4vädret.se utlovade nämligen 0 % chans till regn denna fredag och på TV'n sa man att en och annan regnskur kunde dyka upp framåt eftermiddagen...jaja, solen har ju börjat leta sig fram nu när klockan börjar närma sig lunch så det får väl gå ändå.

Lunch blir det på Hötorget och den skall intagas med prakt och härlighet i sällskap med två sköna babe's från Hachettekvarteren.

Dagens låt blir för övrigt den som även spelas högt när min mobil ringer;
Manic Street Preachers "Autumn Song"

"So when you hear this autumn song
Clear your heads and get ready to run
So when you hear this autumn song
Remember the best times are yet to come..."






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: