Höstrusk ute, musikmys inne

Onsdagskväll igen. Man kan knappast njuta mer än så här. Den eminenta Roomien med stort R är på sin teater och jag myser i ensamhet i soffan med CD-spelaren aktiverad på lagom volym.

Det har hänt en del sen sist dock. Bra saker. Till och med väldigt bra saker. Helgen bjöd på överraskningar för själ och hjärta. Sinnen som har sovit ett tag väcktes till liv. Det kändes helt enkelt BRA på ett sätt som det inte har gjort på länge. Varma kramar och oväntade kyssar från oväntat håll kan göra susen.

Söndagsnatten blev något utöver det vanliga och känslan av att vara oövervinnerlig och väldigt ovuxen kan verkligen få en att leva upp. I efterhand, trots väldig ansvarslöshet och noll disciplin kändes det lättare och varmare i hjärtat än på mycket länge. Timmarna som bara flög iväg känns så här i efterhand helt galet FINA. Ja, ordet FINT är nog det rätta när man ska beskriva vänskap som är något utöver det vanliga. Total ärlighet  med rätt VÄN är väldigt enkelt. Att få vända in och ut på hjärtat i flera timmar med ett glas rödvin i handen kändes helt fantastiskt. Poetiskt. Veckans bästa är därmed ordet livskvalité .

Idag har det varit medieskola för hela slanten. I morgonkväll kanske fler varma kramar och en och annan oväntad kyss kan fås om jag spelar mina kort rätt. Jag ser med spänning fram emot morgondagen.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: