...Den som tar ett hjärta borde veta vad som sker, när man säljer sin lögn för att bota sin ensamhet...

Dagens rubrik bör läsas och begrundas ordentligt.

Skönt med halvdag på jobbet när helgen blir några timmar längre. Hur skönt det än är med helg kan den där känslan av ensamhet inte hålla sig borta. Den känslan som alltid blir mer påtaglig när fredagskvällen kommer och når sitt absoluta djup när det mörknar på söndagskvällen. Jag hoppas att det bara är en tid. En tid som går över och att den här känslan försvinner. Det fanns en tid då jag kände så här framåt våren också. När det började ljusna igen kom känslan av ensamhet tillbaka. Om man bara kunde sätta fingret på VAD som egentligen känns fel så vore allt så himla mycket enklare.

Gårdagskvällen blev mer intressant än jag någonsin kunnat ana. Jag gick dit med en liten klump i magen och en olustig känsla. Men jag gick därifrån med en känsla av tillfredsställelse och somnade sen lagom nöjd och belåten. Det är konstigt att vissa människor inte begriper hur dumma de framstår i vissa lägen. Kapitlet om MTG Radio fick ett värdigt slut för min egen del.

Dagens funderingar handlar om vänskap. Riktig vänskap. Släpp den inte om du har funnit den. Man vet aldrig hur mycket i livet som är på riktigt. Inte förrän efteråt. Och då kan det vara för sent.
Jag kunde aldrig tro att några skrivna rader av totalt ärlighet kunde orsaka en sådan tystnad. Svart tystnad. Att blotta sig själv kräver en hel del. Jag fick en bok igår också. Det fanns några rader i den som rörde mig djupt.

Ditt självförtroende är resultatet av all den kärlek du fått tills just nu

Men DU? Ska inte ärlighet vara längst? Förtjänar man inte ärlighet tillbaka? Och var det inte mer än så?

Jag gick långsamt fram mot bordet
med min avvaktande blick
över munnen mitt i orden
slog du till så hårt det gick

 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: